Restaurování starých aut. Pro někoho hobby, pro jiného zajímavá investice

Ostatní 18. října 2020 | 08:35 — Anna Novotná
Investice do koupě automobilových veteránů jsou v poslední době velmi vyhledávané. Vyplatí se? Náhradní díly pro opravu starých vozů už nejsou na trhu dostupné a musí se tedy získávat komplikovanými a nákladnými způsoby. Jízda v těchto vozech je sázkou do loterie, protože nevíte, kdy vás léty unavená technika zradí.
Dalších 8 fotografií v galerii
Historické vozy mají spousty příznivců, kteří na ně nedají dopustit / Peugeot

Přes všechny své záludnosti mají historické vozy spousty příznivců, kteří na ně nedají dopustit, milují je a jsou ochotni do nich investovat značné částky.

„Tu jejich trucovitost jim musíte odpustit. Prostě vás vždycky nedovezou tam, kam potřebujete,“ říká Laurent, majitel přes 80 let starého modelu Peugeot 402 Darl’mat. Jsou jako lidi, mají svou povahu a svůj životní příběh. Tento vůz byl vyroben v roce 1937, následně byl prodán koncesi v Remeši. Během války se dostal k jednomu americkému důstojníkovi, který tenkrát osvobozoval Francii. Do tohoto auta se zamiloval tak, že když americká armáda opouštěla po válce Evropu,  vzal si ho s sebou. Po 40 letech tohoto Peugeota objevila Asociace sběratelů veteránů někde v Seatlu. Auto bylo kompletní, ale v žalostném stavu. Bylo přivezeno zpět do Evropy a zrestaurováno. Dnes bych ho prodal tak za 300 tisíc EUR, ale rozhodně není na prodej,“ uzavírá Laurent.

Podobných skvostů, jako je Peugeot 402 Darl’mat, na trhu veteránů moc nenajdete. Sběratelé k nim většinou mají tak osobní vztah, že se jich nechtějí vzdát. Poptávka po zrestaurovaných vozech je velká, nabídka malá. I proto se do tohoto businessu pustila i samotná automobilka Peugeot, konkrétně pod ní spadající sdružení Aventure Peugeot. Hlavním úkolem této organizace bylo až dosud udržovat historické bohatství značky.

Mimochodem Peugeot je nejstarší dosud aktivní automobilovou značkou na světě, je tedy zřejmé, že historických artefaktů má hodně. Aventure Peugeot o ně pečuje, stejně tak jako o archívy značky, depozitář, muzeum atd. Nově se však pustili i do nové živnosti: restaurování a prodej historických vozidel veřejnosti. Vozy se budou restaurovat v dílnách muzea Musée de l’Aventure Peugeot v Sochaux a po dokončení obdrží před uvedením do prodeje certifikát pravosti.

Prvním vozem, který byl vybrán k restaurování, je legendární model: Peugeot 205 GTi, v černé barvě, s motorem 1,9 l. Líp si snad ani sdružení vybrat nemohlo. Tento model je vskutku ikonický a není pochyb o tom, že si zákazníka najde velmi rychle. Předtím ale musí Peugeot 205 GTi projít rukama mechaniků, karosářů, čalouníků a klempířů. Ti na něm stráví hodiny a hodiny, než se ze rzí napadeného vraku podaří vytvořit naleštěný objekt touhy mnoha kupců.

„Největším úskalím restaurování vozů jsou náhradní díly. Sdružení Aventure Peugeot ale už sedm let buduje logistický sklad disponující značnou zásobou potřebných dílů. Když přesto příslušnou součástku nemáme, obracíme se na sběratele a naše partnery. Pokud ani to nezabere, pokusíme si ji vyrobit v továrně na nové vozy a když ani to nejde, přichází na řadu 3D tisk,“ popisuje člen sdružení Xavier Créspin. 

Od roku 2021 bude na platformě sdružení www.laventurepeugeotcitroends.fr vytvořen prostor vyhrazený restaurovaným vozům s označením „By Aventure Peugeot“. Budou se zde nabízet i auta soukromých majitelů, pokud obdrží příslušný certifikát kvality. Plánujete-li v dohledné době koupit či prodat historické vozidlo, zamiřte právě sem.

 

Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Hanychová zveřejnila identitu nové milenky Jaromíra Soukupa: Nejvíc mě ranilo, že to byla moje dlouholetá kamarádka!

Nový trend vtrhl do českých měst, střešní včelaření je...

Vánočním věncům letos nebude vévodit jehličí, ale...

Tipy, jak pěstovat vánoční kaktus, aby vám kvetl jako divý...

Péče o pokojovky v zimě: Pozor na průvan, suchý vzduch,...

Umělecká fotografie je na vzestupu navzdory snadné dostupnosti...

Nekvete vám orchidej? Připravte si zálivku ze dvou...

Zavřít reklamu