Prodáváte byt či dům? S Home stagingem uděláte větší dojem
Dříve realitní makléři doporučovali před prodejem všechno vyklidit, aby zájemce nebyl ovlivněn vaším vkusem, nábytkem, nabyl dojmu většího prostoru a mohl zapojit svoji fantazii, jak by si prostory mohl vybavit po svém. Ukázalo se, že to není nejlepší řešení.
Fantazie víc pracuje v hezkém prostředí
Fádní fotografie prázdného bytu či domu v inzerátu případné zájemce mohou dokonce odradit od návštěvy, i když může být stav nabízené nemovitosti sebelepší. Holé stěny, často už bez vypínačů a světel, s trčícími dráty, evokují spíše vybydlené prostory. Ale vy přece chcete zaujmout a prodat co nejlépe, nebo ne?
Zákazníci dají na první dojem
Ať už jde o zboží za pár korun nebo nemovitost za miliony, pravidla prodeje jsou stejná. První kupují oči. Řekněte sami, sáhnete v obchodě raději po fádním obalu s jednoduchým nápisem, anebo takovém, který hýří barvami a obrázky? A to stejné platí u nemovitosti: zaujmou vás spíše čtyři holé stěny, nebo interiér jako ze žurnálu?
Zaplněná díra na trhu
Z aranžování bytu či domu před prodejem se v 80. letech stal dokonce samostatný obor. Návrháři interiérů ve Spojených státech amerických našli díru na trhu a vrhli se ji zaplnit se vší vervou. A tak se zrodil Home staging (čti „houm stejdžin“). Ze zámoří se tento trend dostal do Evropy a rychle se rozšířil. Není divu. Zatímco vystěhované nemovitosti často čekaly na svého nového majitele i několik měsíců, u těch naaranžovaných se dveře prakticky netrhly.
Rekonstrukce je zbytečná
Mnoho lidí, dle průzkumů častěji ženy, trvají na tom, že se byt či dům musí před prodejem rekonstruovat. Často je za tím mylný dojem, co si kupující bude myslet o tom, že třeba nemáte vymalováno, dveře vržou, parkety by chtěly přebrousit a ty žaluzie v kuchyni nejdou vytáhnout… Opak je pravdou. Rekonstrukce nezvýší cenu nemovitosti o tolik, aby se vám investice vrátila, natož něco vydělala. Zatímco šikovně provedený Home staging je sázkou na jistotu.
Investice se mnohonásobně vrátí
Je prokázáno, že za minimum úsilí věnovaného Home stagingu dosáhnete buď rychlejšího prodeje nebo vyšší ceny. A tento nárůst může být až o závratných 10 %! A to už se vyplatí najmout si specializovanou firmu. Vaše investice bude v řádech tisíců korun, které se vám ale několikanásobně vrátí nazpět. Funguje to jednoduše. Odborník na Home staging si vaši nemovitost přijede prohlédnout, zkušeným okem posoudí, co by se s ní dalo provést, aby se lépe prodávala, a také vše zařídí.
To znamená, že do vlastních skladů odveze vše, co se mu do výsledného efektu nehodí, a naopak přiveze své doplňky: závěsy, obrazy, zrcadla, dekorace, ale třeba i koberce a nábytek. Po úspěšném prodeji si pak vše zase odveze. Koneckonců, zkuste sami v naší fotogalerii posoudit, zda se vám nemovitost líbí více před či po zásahu odborníků. Před stěhováním je dobré udělat také čistku v šatníku, podívejte se, jak na to.