Umělecká fotografie je na vzestupu navzdory snadné dostupnosti profesionální fototechniky

Ostatní 02. listopadu 2023 | 07:47 — Anna Novotná
Fotografická technika té nejvyšší kvality dříve určená jen profesionálům je dnes dostupná takřka všem. Ceny totiž nejsou nijak závratné. Stejně tak se dají poměrně snadno sehnat počítačové programy na finální úpravy fotek, jako retušování apod. Nechat si pak fotku zvětšit na požadovaný rozměr a následně vytisknout na luxusní fotografický papír, to už je hračka. Zbývá zarámovat a pověsit na zeď.
Další 4 fotografie v galerii
Typickými kupci uměleckých fotografií jsou kancelářské firmy, hotely či restaurace / Peugeot

I přes tento jednoduchý a poměrně snadno realizovatelný proces, který zvládne i fotografický amatér, je umělecká fotografie stále v kurzu. A chcete-li mít nějakou doma, pravděpodobně vás to bude stát nemalé peníze.

Typickými kupci uměleckých fotografií jsou kancelářské firmy, hotely, restaurace či různá zařízení, kde mají čekárny, jako ordinace, poskytovatelé služeb apod. Významným klientem ale může být i prodejce aut, zvláště pak když se jedná o celou mezinárodní prodejní síť. To je případ automobilky Peugeot, která spustila obří fotografický projekt, do kterého angažovala pět světově známých uměleckých fotografů. Dala jim za úkol zachytit do snímků význam francouzského slova „Allure“, tedy slova objevujícího se ve sloganech značky. Jedná se o opravdový překladatelský oříšek. Jako podstatné jméno je to něco jako elegance, půvab, vznešenost, ale i životní nadhled a umění užívat si života. Jako překlad slovesa „Allure“ najdete v překladači výrazy jako svádět, lákat či pokoušet. 

Slovo Allure existuje i v angličtině, a proto ho Peugeot neváhal použít do svého mezinárodního hesla „World is better with Allure”. Se záhadným nepřeložitelným „Allure“ je život prostě lepší. Jak to vyjádřit, aby to pochopili zákazníci na celém světě bez ohledu jazyk? Peugeot se rozhodl pozvat na pomoc fotografy a zapojit jejich představivost. Za tímto účelem spojil své síly s YellowKorner, předním vydavatelem a distributorem uměleckých fotografií, který vybudoval síť 130 galerií ve 20 zemích.

Peugeot a YellowKorner požádaly pět renomovaných fotografů, aby svým vlastním tvůrčím způsobem interpretovali výraz Allure a vytvořili každý sérii 15 snímků. Na třech z těchto snímků bude zobrazen vůz z modelové řady Peugeot, který si umělec vybere. Vybranými fotografy jsou umělci z různých zemí a kultur. Téma pojali následovně:

  • Teresa Freitas: „Hledání Allure v barvách“ v Maroku
  • Laurent Baheux: „Allure a lev“ v Keni
  • Mister Fifou: „Hrdost Allure“ v pařížském regionu
  • Laurence Laborie: „Žena a Allure“ na Lanzarote
  • Oliviero Toscani: „Krajina Allure“ v Toskánsku

Před několika dny byla výzva ukončena a oslovení umělci měli ukázat své výtvory. To, jak se jim povedly, posuďte sami. Fotografie jsou vystaveny v galeriích YellowKorner po celém světě, například v Paříži, kde proběhla 10. října vernisáž za přítomnosti všech pěti autorů a zástupců značky Peugeot. Další galerie YellowKorner najdete třeba v Římě, Bruselu, Madridu, Basileji, Amsterdamu, Oslu, Stockholmu a také v Praze. Fotky ale najdete i na webových stránkách YellowKorner. Pokud se vám nějaká fotka líbí, můžete si ji zakoupit. Galerie YellowKorner jsou totiž prodejní. Dalším místem, kde bude možné tato díla obdivovat, budou již brzy samotné showroomy prodejní sítě Peugeot. 

Zdroj: Peugeot 

 

Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Legendární zpěvačka a herečka Barbra Streisandová vydala po letech nový singl

Zásoby na pečení vánočního cukroví extrémně přitahují...

Co můžete očekávat, když přivedete dítě do domácnosti se...

Je vaším snem zažít pulsující atmosféru nejslavnějšího...

Chtěli byste vědět, jaká zima nás letos čeká? Sledujte...

5 chyb při výběru AKU nářadí, kterým se musíte vyhnout

Jak vytvořit dokonalou zahradní oázu: Tipy a triky

Zavřít reklamu