Umělecká fotografie je na vzestupu navzdory snadné dostupnosti profesionální fototechniky
I přes tento jednoduchý a poměrně snadno realizovatelný proces, který zvládne i fotografický amatér, je umělecká fotografie stále v kurzu. A chcete-li mít nějakou doma, pravděpodobně vás to bude stát nemalé peníze.
Typickými kupci uměleckých fotografií jsou kancelářské firmy, hotely, restaurace či různá zařízení, kde mají čekárny, jako ordinace, poskytovatelé služeb apod. Významným klientem ale může být i prodejce aut, zvláště pak když se jedná o celou mezinárodní prodejní síť. To je případ automobilky Peugeot, která spustila obří fotografický projekt, do kterého angažovala pět světově známých uměleckých fotografů. Dala jim za úkol zachytit do snímků význam francouzského slova „Allure“, tedy slova objevujícího se ve sloganech značky. Jedná se o opravdový překladatelský oříšek. Jako podstatné jméno je to něco jako elegance, půvab, vznešenost, ale i životní nadhled a umění užívat si života. Jako překlad slovesa „Allure“ najdete v překladači výrazy jako svádět, lákat či pokoušet.
Slovo Allure existuje i v angličtině, a proto ho Peugeot neváhal použít do svého mezinárodního hesla „World is better with Allure”. Se záhadným nepřeložitelným „Allure“ je život prostě lepší. Jak to vyjádřit, aby to pochopili zákazníci na celém světě bez ohledu jazyk? Peugeot se rozhodl pozvat na pomoc fotografy a zapojit jejich představivost. Za tímto účelem spojil své síly s YellowKorner, předním vydavatelem a distributorem uměleckých fotografií, který vybudoval síť 130 galerií ve 20 zemích.
Peugeot a YellowKorner požádaly pět renomovaných fotografů, aby svým vlastním tvůrčím způsobem interpretovali výraz Allure a vytvořili každý sérii 15 snímků. Na třech z těchto snímků bude zobrazen vůz z modelové řady Peugeot, který si umělec vybere. Vybranými fotografy jsou umělci z různých zemí a kultur. Téma pojali následovně:
- Teresa Freitas: „Hledání Allure v barvách“ v Maroku
- Laurent Baheux: „Allure a lev“ v Keni
- Mister Fifou: „Hrdost Allure“ v pařížském regionu
- Laurence Laborie: „Žena a Allure“ na Lanzarote
- Oliviero Toscani: „Krajina Allure“ v Toskánsku
Před několika dny byla výzva ukončena a oslovení umělci měli ukázat své výtvory. To, jak se jim povedly, posuďte sami. Fotografie jsou vystaveny v galeriích YellowKorner po celém světě, například v Paříži, kde proběhla 10. října vernisáž za přítomnosti všech pěti autorů a zástupců značky Peugeot. Další galerie YellowKorner najdete třeba v Římě, Bruselu, Madridu, Basileji, Amsterdamu, Oslu, Stockholmu a také v Praze. Fotky ale najdete i na webových stránkách YellowKorner. Pokud se vám nějaká fotka líbí, můžete si ji zakoupit. Galerie YellowKorner jsou totiž prodejní. Dalším místem, kde bude možné tato díla obdivovat, budou již brzy samotné showroomy prodejní sítě Peugeot.
Zdroj: Peugeot